Beste patiënt,

Wij staan als huisarts momenteel onder een enorme druk in deze uitzonderlijke tijden. Wij doen dan ook ons uiterste best om U , als patiënt en als mens, te helpen en bij te staan. Mogen wij U vragen om hiervoor het nodige geduld en respect te hebben. Voor patiënten die geen globaal medisch dossier bij ons hebben, gelieve ( in de mate van het mogelijke) uw vaste huisarts/huisartsenpraktijk te consulteren. Voor dringende medische hulp kunt u uiteraard bij ons terecht. Voor vragen ivm Covid kunt U steeds de volgende sites of telefoonnummers contacteren:

Jorina en Philip willen jullie alvast bedanken voor het vertrouwen in onze praktijk.

Verwelkoming nieuwe collega

Mijn naam is Lenka Franceus en ik start in oktober met mijn eerste jaar huisartsenopleiding. Na een uitdagende, maar vooral boeiende opleiding aan de Universiteit Gent ben ik erg enthousiast om te starten als huisarts in deze huisartsenpraktijk. De keuze om huisarts te worden was voor mij heel eenvoudig. Ik merkte tijdens mijn opleiding een brede interesse op voor diverse disciplines en daarnaast vind ik het belangrijk een vertrouwensrelatie met de patiënten op te bouwen en laagdrempelig hulp te kunnen bieden. In mijn vrije tijd sport ik, lees ik graag (verschillende genres), sta ik af en toe in de keuken om te bakken en luister ik weleens naar podcasts.

Ik kijk ernaar uit om dit artsenteam te ondersteunen en samen zorg te dragen voor de patiënten.

Verpleegkundige

Vanaf heden zal een verpleegkundige op maandagvoormiddag werkzaam zijn in de praktijk. Zij zal ons bijstaan bij bloedafnames, pre-operatieve onderzoeken, afname PCR - testen, routine controles, opvolging diabetespatienten, enz. Bovendien zal zij ons ook bijstaan bij het telefonisch onthaal.

Patiëntenstop

Aangezien we de kwaliteit van zorg in onze praktijk willen bewaren, zijn we vanaf heden genoodzaakt een tijdelijke patiëntenstop in te voeren.

Concreet wil dit zeggen dat wij geen nieuwe patiënten meer aannemen en dat nieuwe patiënten niet meer online kunnen boeken. Wij maken wel een uitzondering voor gezinsleden van patiënten die reeds bij ons geregistreerd zijn, gelieve ons hiervoor telefonisch te contacteren. Van zodra de patiëntenstop opgeheven wordt zal dit aangekondigd worden via onze website.

Alvast bedankt voor uw begrip.

Uurroosters

Dr. Van Lierde Philip Dr. Rottiers Jorina
VoormiddagNamiddagVoormiddagNamiddag
Maandag 9u30 - 11u op afspraak op afspraak op afspraak
Dinsdag 9u30 - 11u --- op afspraak op afspraak
Woensdag op afspraak 17u30 - 19u op afspraak ---
Donderdag --- --- --- ---
Vrijdag op afspraak op afspraak op afspraak op afspraak
Zaterdag op afspraak --- op afspraak ---

Verlof

Dr. Philip Van Lierde is in verlof vanaf 21/07/2022 t.e.m. 05/08/2022.

Dr. Jorina Rottiers is in verlof vanaf 15/08/2022 t.e.m. 31/08/2022.

Huisbezoeken

Huisbezoeken kunnen enkel telefonisch aangevraagd worden via het nummer 054/41.23.00 , bij voorkeur voor 11u00. Patiënten die omwille van gezondheidsproblemen niet zelf naar de praktijk kunnen komen, kunnen wij aan huis bezoeken. De onderzoeks-en behandelingsmogelijkheden zijn echter het best in de praktijkruimte zelf. Daarom willen wij u vragen om, indien mogelijk, zelf naar de praktijk te komen.

Telefoonbelasting

Een teveel aan telefoonoproepen tijdens de consultaties is storend, niet alleen voor ons als artsen maar ook voor de patiënt die voor ons zit. Jullie, patiënten, kunnen ons hierbij helpen. Probeer zo veel mogelijk een afspraak te maken via onze website, dit kan op een eenvoudige manier door eenmalig een login en paswoord aan te maken. Op deze manier kunnen jullie eenvoudig en snel een afspraak maken via het internet. Probeer, wanneer jullie een vraag hebben, dit zo kort mogelijk te houden aan de telefoon.

Uitgebreid medisch advies alsook uitgebreide uitleg over een bloedresultaat, resultaat van een scanner,… is echter niet mogelijk via telefoon. Maak hiervoor een afspraak. Bel steeds terug voor labo resultaten op het moment dat dit afgesproken is met jouw arts. Hou er rekening mee dat beide artsen niet steeds aanwezig zijn op de praktijk. We bespreken graag zelf onze labo resultaten. Jouw arts zal steeds met jou een moment afspreken wanneer hij/zij op de praktijk aanwezig is en wanneer je best terugbelt.

We wensen te benadrukken dat voorschriften voor medicatie niet telefonisch afgeleverd zullen worden. Het RIZIV laat afleveren van voorschriften zonder raadpleging niet toe. Bovendien vereist het afleveren van een voorschrift telkens een onderzoek. Voorschriften worden omwille van deze redenen enkel afgeleverd tijdens een raadpleging en dus niet na telefonisch contact. Denk er aan om voldoende voorschriften te vragen tijdens de raadpleging. Op deze manier willen we jullie nog beter te woord staan alsook de telefoonbelasting voor ons verminderen, waarvoor dank.

Annulaties

Mogen wij vragen uw consultatie met zorg te plannen.

We merken dat een consultatie regelmatig een paar uur voor het eigenlijke tijdstip geannuleerd wordt of soms helemaal niet. Dit zorgt ervoor enerzijds dat sommige patiënten langer moeten wachten om langs te komen en anderzijds dat ons werkschema in de war wordt gestuurd. Indien u wenst te annuleren vragen wij om dit minstens 24 uur op voorhand en telefonisch te doen, zo kunnen wij andere patiënten de kans geven om langs te komen.

Patiënten die herhaaldelijk afspraken niet nakomen zonder te annuleren zullen in de toekomst geen afspraak meer kunnen maken.

Een afspraak is een wederzijds engagement, ook wij proberen hier met respect mee om te gaan.

Globaal Medisch Dossier (GMD)

Bij het aanmaken van een Globaal Medisch Dossier of GMD in onze praktijk geef je aan de mutualiteit aan dat jouw dossier wordt opgevolgd in onze praktijk. Het dossier bevat verslagen van je consultaties in de praktijk, van geconsulteerde specialisten, bloedonderzoeken… Hierdoor zijn we goed op de hoogte van jouw medische toestand en kunnen dubbele of tegenstrijdige behandelingen of onderzoeken vermeden worden. Een bijkomend voordeel is dat de mutualiteit 30% vermindering geeft van het remgeld voor een consultatie.

Een GMD dien je jaarlijks te vernieuwen.Gelieve steeds jouw identiteitskaart, kids-ID of ISI-plus kaart mee te brengen naar de raadpleging.

Wachtdienst

OP WEEKDAGEN VAN 19u tot 8u:

Geraardsbergen 1: 054/41 06 07

Atembeke, Geraardsbergen centrum, Goeferdinge, Moerbeke, Nederboelare, Onkerzele, Overboelare, Viane, Waarbeke, Zarlardinge

Geraardsbergen 2: 054/42 39 39

Appelterre -Eichem, Aspelare, Grimminge, Idegem, Nederhasselt, Ophasselt, Schendelbeke, Sint-Antelinks, Smeerebbe-Vloerzegem, Steenhuize-Wijnhuize, Voorde, Zandbergen

OP DONDERDAG WANNEER UW ARTS NIET BEREIKBAAR IS

Voor patiënten van regio Geraardsbergen 1: 054/41.06.07

VAN VRIJDAGAVOND 19u TOT MAANDAGOCHTEND 8u EN OP FEESTDAGEN (www.pageni.be)

kan u de wachtdienst bereiken op het algemeen nummer 1733 waarna u uw postcode of gemeente moet doorgeven. U krijgt dan een afspraak in de satellietpost in Ophasselt of in de hoofdwachtpost in Lennik of u kan een huisbezoek aanvragen indien u zich niet kan verplaatsen.

De satellietpost in Ophasselt (Leopoldlaan 83, bus 401, residentie ‘t Hoogvelt) is bereikbaar tijdens de volgende uren:

  • Weekend: van vrijdag 19u tot 23u, van zaterdag 8u tot 23u en van zondag 8u tot 23u
  • Feestdag: avond voor de feestdag van 19u tot 23u en feestdag zelf van 8u tot 23u

De hoofdpost in Lennik (Assestraat 191A bus 2) is doorlopend geopend (ook tussen 23u ’s avonds en 8u ’s ochtends).

Let wel, u kan enkel op de wachtpost terecht nadat u eerst telefonisch een afspraak hebt gemaakt via 1733 .